Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Ethics in Norm-Critical D… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ethics in Norm-Critical Design for Children

Paper i proceeding
Författare Stina Ericsson
Publicerad i Dilemmas 2015. Papers from the 18th Annual International Conference. Dilemmas for Human Services: Organizing, Designing and Managing. September 9-11 2015, Växjö, Sweden
ISBN 978-91-87925-74-0
Förlag Linnaeus University Press
Förlagsort Växjö
Publiceringsår 2017
Publicerad vid
Språk en
Länkar https://doi.org/10.15626/dirc.2015....
https://open.lnu.se/index.php/dilem...
Ämnesord Interaction, Norm-critical design, Ethics, Children, Rights, Risks
Ämneskategorier Jämförande språkvetenskap och lingvistik

Sammanfattning

Starting from the assumption that research design is itself productive, in that it helps to create social realities and thereby the research results that it aims to investigate, the paper discusses a number of dilemmas of ethics and design in the research process. The discussion is illustrated by examples from a research project on child-parent conversations about families and relationships, which involved the development of a tablet app for data collection and that took a norm-critical approach to design. The discussion focuses specifically on dilemmas of rights and risks. The paper argues for reflexive research processes and active decision making in research design, as ways of tackling dilemmas of ethics and design that may not always be foreseeable or easily solvable.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?