Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Introduction: Public Rela… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Introduction: Public Relations and Social Theory

Kapitel i bok
Författare Magnus Fredriksson
Øyvind Ihlen
Publicerad i Public Relations and Social Theory Key Figures, Concepts and Developments (2nd Ed.)
Sidor 1-16
ISBN 978-1-138-28129-5
Förlag Routledge
Förlagsort New York and London
Publiceringsår 2018
Publicerad vid
Sidor 1-16
Språk en
Länkar https://www.routledge.com/Public-Re...
Ämneskategorier Kommunikationsvetenskap, Sociologi (exklusive socialt arbete, socialpsykologi och socialantropologi)

Sammanfattning

To understand how public relations builds trust or creates mistrust, help develop or destroy a company’s license to operate, the activity needs to be studied as a social phenomenon. During the last ten years or so, we have seen a growth in the scholarship taking on this challenge. This book broadens the theoretical scope of public relations studies even further by applying the work of a group of prominent social theorists. We suggest that social theory can help us to make sense of public relations at the societal, organizational, and individual levels. This introductory chapter provides an overview of public relations in social theory and vice versa. It also presents the four organizing themes of the book, focusing on social change, social forces, social interactions, and power.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?