Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

On Beck: Public Relations… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

On Beck: Public Relations and Quests for Responsibility

Kapitel i bok
Författare Magnus Fredriksson
Publicerad i Øyvind I. & Fredriksson M. (eds) Public Relations and Social Theory. Key Figures, Concepts and Developments (2nd Edition)
Sidor 80-98
ISBN 978-1-138-28129-5
Förlag Routledge
Förlagsort New York and London
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 80-98
Språk en
Länkar https://www.routledge.com/Public-Re...
Ämneskategorier Sociologi (exklusive socialt arbete, socialpsykologi och socialantropologi), Kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

By turning to the work of the German sociologist Ulrich Beck and his concepts of reflexive modernity, risk society, and sub-politics we can get a better understanding of the preconditions for public relations. In his work, Beck analyses how the transformation of modernity establishes new conditions for and forms of social interactions in its broadest sense. In this chapter, his theories are used to conceptualize how different positions in the social landscape – to which certain expectations, norms and values are tied – mobilize different forms of corporate public relations.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?