Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Public Relations and Soci… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Public Relations and Social Theory. Key Figures, Concepts and Developments

Samlingsverk
Författare Øyvind Ihlen
Magnus Fredriksson
ISBN 978-1-138-28129-5
Förlag Routledge
Förlagsort New York and London
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Länkar https://www.routledge.com/Public-Re...
Ämneskategorier Kommunikationsvetenskap, Sociologi (exklusive socialt arbete, socialpsykologi och socialantropologi)

Sammanfattning

Public Relations and Social Theory: Key Figures, Concepts and Developments broadens the theoretical scope of public relations studies by applying the work of a group of prominent social theorists to make sense of the practice. The volume focuses on the work of key social theorists, including Max Weber, Karl Marx, John Dewey, Jürgen Habermas, Niklas Luhmann, Michel Foucault, Ulrich Beck, Pierre Bourdieu, Anthony Giddens, Robert Putnam, Erving Goffman, Peter L. Berger, Gayatri Chakravorty Spivak, Bruno Latour, Dorothy Smith, Zygmunt Bauman, Harrison White, John W. Meyer, Luc Boltanski and Chantal Mouffe. Each chapter is devoted to an individual theorist, providing an overview of that theorist’s key concepts and contributions, and exploring how these can be applied to public relations as a practice. Each chapter also includes a box giving a short and concise presentation of the theorist, along with recommendation of key works and secondary literature.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?