Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Evolving and re-mediated … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Evolving and re-mediated activities when preschool children play analogue and digital Memory games

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Malin Nilsen
Mona Lundin
Cecilia Wallerstedt
Niklas Pramling
Publicerad i Early years
ISSN 0957-5146
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk en
Länkar https://www.tandfonline.com/doi/ful...
Ämnesord Memory game, app, digital mediation, re-mediation
Ämneskategorier Pedagogik, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

The use of apps in preschool has increased considerably during the last few years. Studies have shown that digital technologies are sometimes used to replace analogue artefacts in educational settings. This calls for studies on how the use of apps transforms preschool activities. This study empirically investigates how preschool children play Memory games in both digital and analogue form and how the artefacts mediate and re-mediate the children’s engagement. The findings show that two types of Memory games evolved into distinctively different kinds of activities. Our results indicate that it is a complex matter to predict learning outcomes from specific games and calls for a more nuanced discussion on how digital artefacts can mediate and re-mediate activities.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?