Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Higher education for sust… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Higher education for sustainability: can education affect moral perceptions

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Simon Felgendreher
Åsa Löfgren
Publicerad i Environmental Education Research
Volym 24
Nummer/häfte 4
Sidor 479-491
ISSN 1350-4622
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik
Sidor 479-491
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/13504622.2017.13...
Ämnesord Higher education, Education for Sustainable Development, field experiment, social norms, intentions, norms, Education & Educational Research, Environmental Sciences & Ecology, velopment, p100, asson m, 1990, journal of applied social psychology, v20, p1541
Ämneskategorier Nationalekonomi

Sammanfattning

A considerable literature looks at universities' approaches to integrating sustainable development into teaching and learning, but less is known about how Education for Sustainable Development (ESD) affects student attitudes, values and norms. To our knowledge, only a few studies have quantified such effects of changes in curricula. This study contributes to this literature by quantifying and measuring the effect of a compulsory sustainability activity on students' ethical and moral perceptions. Our results show that ESD can indeed affect moral perceptions of what constitutes socially appropriate behaviour, but not in a homogenous way. Instead, the effect varies with background characteristics of the students.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?