Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Influence of Private … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Influence of Private Actors on the Education of Teachers in Sweden. A Networked Ethnography Study of Education Policy Mobility.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Catarina Player-Koro
Dennis Beach
Publicerad i Acta Paedagogica Vilnensia
Volym 39
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Ämnesord Network Ethnography, Education Politics, Commodification, Policy network
Ämneskategorier Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

Policy networks constitute a new form of education governance through a mix of joint working arrangements involving both public and private sector actors. This article explores the work of a specific actor in a Swedish educational policy network active in the digitalisation of schools. We examine how this actor fits within global policy networks and activities that are adding to and profiting from problems of the educational sector, not providing solutions for these difficulties by exploiting existing mediatised problems in order to motivate reduced expenditure on state owned public services and to develop a conceptual foundation for launching private alternatives from.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?