Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Assessing False-Belief Un… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Assessing False-Belief Understanding in Children with Autism Using a Computer Application: A Pilot Study.

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Emilia Carlsson
Carmela Miniscalco
Christopher Gillberg
Jakob Åsberg Johnels
Publicerad i Journal of psycholinguistic research
Volym 47
Nummer/häfte 5
Sidor 1085-1099
ISSN 1573-6555
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för hälsa och rehabilitering
Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för psykiatri och neurokemi
Gillbergcentrum
Sidor 1085-1099
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1007/s10936-018-9579-...
www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.f...
Ämnesord Autism spectrum disorders; Computer application; False-belief understanding; School-age children; Theory of mind
Ämneskategorier Barn- och ungdomspsykiatri, Logopedi och foniatrik

Sammanfattning

We have developed a False-Belief (FB) understanding task for use on a computer tablet, trying to assess FB understanding in a less social way. It is based on classical FB protocols, and additionally includes a manipulation of language in an attempt to explore the facilitating effect of linguistic support during FB processing. Specifically, the FB task was presented in three auditory conditions: narrative, silent, and interference. The task was assumed to shed new light on the FB difficulties often observed in Autism Spectrum Disorder (ASD). Sixty-eight children with ASD (M = 7.5 years) and an age matched comparison group with 98 typically developing (TD) children were assessed with the FB task. The children with ASD did not perform above chance level in any condition, and significant differences in success rates were found between the groups in two conditions (silent and narrative), with TD children performing better. We discuss implications, limitations, and further developments.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?