Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Kvalitativa skillnader i … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kvalitativa skillnader i lärares samtal om bedömning och elevers kunnande i naturvetenskap

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Marlene Sjöberg
Åke Ingerman
Eva Nyberg
Publicerad i NorDiNa : Nordic Studies in Science Education
Volym 14
Nummer/häfte 1
Sidor 68-81
ISSN 1504-4556
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 68-81
Språk sv
Länkar https://journals.uio.no/index.php/n...
Ämnesord biology, teachers' collegial discussions, phenomenography, student knowledge, assessment
Ämneskategorier , Didaktik, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

In this study we investigate teachers’ collegial discussions about students’ science knowledge, in a context of collaborative planning and evaluation of teaching concerning the human body. The empirical data consists of recordings of four meetings with researchers and one team of science teachers in a Swedish compulsory school. This study contributes to the understanding of collegial discussions as such and in particular what the teachers attend to as salient science knowledge. Making use of a phenomenographic approach, the result consists of a set of categories of teachers’ qualitatively different ways of expressing students’ science knowledge. When teachers relate the students’ science knowledge to their teaching it opens for an interdependent approach to teaching and assessment, in contrast to an instrumental way of viewing scientific knowledge, particularly in grading situations. We discuss how the identified qualitative differences have implications for teachers’ possibilities of professional development, e.g. regarding subject didactical knowledge.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?