Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The learning and creativi… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The learning and creativity of male youth from multi-cultural suburbs.

Kapitel i bok
Författare Dennis Beach
Publicerad i Vaahtera, T., Niemi, A.M., Lappalainen, S. & Beach, D. (2017: Eds). Troubling educational cultures in the Nordic countries. London: Tufnell Press.
ISBN 9781872767598
Förlag Tufnell Press
Förlagsort London
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Språk en
Länkar www.tpress.free-online.co.uk/troubl...
Ämnesord Justice, Equity, Marginaisation, Creativity, Ethnography, Meta-ethnography
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Pedagogik, Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

The Nordic countries have had a reputation for pursuing fair and equal education, but they have a long way to go to reach a state where all students can equally reach their full potential. Young people of working class, ethnic minority or special education background still find themselves channelled to culturally less-valued educational routes more often than others, and schools still reinforce heteronormative, ableist and colonialist understandings of the world. This chapter provides examples from ethnographic research from schools in territorially stigmatised suburbs on the othskirts of major Swedish cities.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?