Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Analysis of Kanji Reading… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Analysis of Kanji Reading and Writing Errors of Swedish Learners in Comparison with Level-matched L1 Learners

Kapitel i bok
Författare Fusae Ivarsson
Publicerad i International Perspectives on Translation, Education and Innovation in Japanese and Korean Societies / David G. Hebert (eds)
Sidor 171-194
ISBN 978-3-319-68434-5
Förlag Springer International Publishing
Förlagsort Cham
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för språk och litteraturer
Sidor 171-194
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1007/978-3-319-6...
Ämnesord Kanji reading and writing errors, error analysis, error type, alphabetic L1WS.
Ämneskategorier Östasiatiska språk

Sammanfattning

This chapter offers an analysis of kanji reading and writing error type occurrence tendencies of novice L2 learners of Japanese (Swedish university students) and compared them with those of level-matched L1 learners (Japanese schoolchildren). An experiment was carried out under strictly controlled conditions and the results showed differences in tendencies between reading and writing as well as between L1 and L2 learners. L2 learners made mainly phonological reading errors, whereas L1 learners made mainly circumstantial reading errors. The majority of writing errors were substitution with non-existent pseudokanji for both L1 and L2 learners. The L1 learners demonstrated somewhat better developed phonological awareness. Possible explanations for some of the observed tendencies include L1Writing System transfer and the factors related to the study conditions.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?