Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Monitoring food marketing… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Monitoring food marketing to children: A joint Nordic monitoring protocol for marketing of foods and beverages high in fat, salt and sugar (HFSS) towards children and young people

Rapport
Författare Olofsdottir Steingerdur
Annikka Marniemi
Morten C. Andersen
Christina Berg
Hillevi Prell
Elva Gisladottir
Arnfinn Helleve
ISBN 978-92-893-5367-0
Förlag Nordisk Ministerråd
Förlagsort Copenhagen
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för kost- och idrottsvetenskap
Språk en
Länkar norden.diva-portal.org/smash/record...
Ämneskategorier Näringslära, Hushålls- och kostvetenskap

Sammanfattning

The protocol describes methods for how to monitor marketing of foods and beverages high in fat, salt and sugar towards children and young people at a given time as cross-sectional studies, as well as allowing for monitoring of trends. The data provided could also be used for evaluation purposes, for instance providing relevant data for evaluating regulation practices and schemes in the respective countries; to study advertising and marketing practices, contents and forms over time. In addition to being a tool for monitoring purposes within each country, the protocol will also enable comparisons between the Nordic countries by establishing a joint understanding on how each marketing channel should be monitored. The protocol has been developed as a Nordic project between representatives and experts from Iceland, Finland, Sweden, Denmark and Norway together with international experts.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?