Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Making Sense and Use of A… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Making Sense and Use of Assessments

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Jennie Sivenbring
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
Sidor 1-12
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 1-12
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/00313831.20...
Ämnesord assessment language, Assessments, equality, student perspective
Ämneskategorier Pedagogik, Didaktik, Lärande, Pedagogiskt arbete

Sammanfattning

The present article is concerned with how Swedish students in the last year of comprehensive school make sense and use of educational assessments of their school performance. Based on interviews with 28 students in Year 9, “talk about assessments” is analysed using a discourse analytical approach inspired by Michel Foucault’s theories. The study shows that students find it difficult to both understand and make use of the assessments given by their teachers due to the overly complicated language. To receive the grades they need to apply for upper-secondary school, the students use other strategies to stand out and be perceived as “good students,” thus the assessment discourse is effective in the construction of adjustable subjects.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?