Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Ambiguity aversion is not… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Ambiguity aversion is not universal

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Martin G. Kocher
A. M. Lahno
S. T. Trautmann
Publicerad i European Economic Review
Volym 101
Sidor 268-283
ISSN 0014-2921
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för nationalekonomi med statistik
Sidor 268-283
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1016/j.euroecorev.201...
Ämnesord Ambiguity aversion, Decision under uncertainty, Ellsberg experiments, decision-making, uncertainty aversion, risk-aversion, losses, gains, attitudes, representation, probabilities, portfolio, behavior, Business & Economics, ates of america, v110, p17143
Ämneskategorier Nationalekonomi

Sammanfattning

Assuming universal ambiguity aversion, an extensive theoretical literature studies how ambiguity can account for market anomalies from the perspective of expected utility-based theories. We provide a systematic experimental assessment of ambiguity attitudes in different likelihood ranges, and in the gain domain, the loss domain and with mixed outcomes. We draw on a unified framework to elicit preferences across these domains. We replicate the usual finding of ambiguity aversion for moderate likelihood gains. However, when introducing losses or lower likelihoods, we observe predominantly ambiguity neutrality or seeking, rejecting universal ambiguity aversion. (C) 2017 Elsevier B.V. All rights reserved.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?