Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Becoming a national champ… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Becoming a national champion yet remaining a global player: The acquisition of Volvo Car by Zhejiang Geely

Kapitel i bok
Författare Claes G. Alvstam
Inge Ivarsson
Publicerad i Managing Culture and Interspace in Cross-border Investments Building a Global Company, Edited By Martina Fuchs, Sebastian Henn, Martin Franz, Ram Mudambi
Sidor 61-69
ISBN 978-1-138-92946-3
Förlag Routledge
Förlagsort New York
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen
Sidor 61-69
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.4324/9781315681207
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

The aim of this chapter is to demonstrate how the internal organisation and culture of a multinational company undergo dramatic change when acquired by an emerging market multinational enterprise. It also shows how the acquiring company needs to strike a fine balance between the ambition of becoming a “national champion”—that is using the takeover of a prestigious foreign consumer brand to create a platform for inward technology and knowledge transfer in order to build up domestic manufacturing of the acquired brand-while at the same time retaining the global reputation and commercial success of the acquired company.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?