Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Leisure-time centres: soc… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Leisure-time centres: social pedagogical tradition in educational practice

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Karin Lager
Publicerad i Early Child Development and Care
Volym 189
Nummer/häfte 12
Sidor 2005-2017
ISSN 0300-4430
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 2005-2017
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/03004430.20...
Ämnesord leisure-time centre, meta-interpretation, Policy enactment, social pedagogy systematic quality work
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

© 2018 Informa UK Limited, trading as Taylor & Francis Group This article is positioned in the context of a discussion about an increasing focus on quality in education. The aim of the article is to explore discourses enacted in Systematic Quality Work (SQW) in municipalities and leisure-time centres. In Sweden, SQW comes within the statutory obligations of municipals and leisure-time centres and constitutes a significant part of teachers’ work. The article explores how local policy-makers, a principal, and two teachers enact SQW policy and transform it into practice. The findings are discussed as recontextualized discourses, norms, and traditions in the various actors’ enactment of SQW in discursive practices. Educational discourse is recontextualized in the studied municipalities, highlighting the norms according to routines and models of SQW in compulsory schools. When SQW is recontextualized in the leisure-time centre, a social pedagogical discourse that highlights children’s social and relational learning is reproduced.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?