Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

A Perspective of Group Si… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

A Perspective of Group Size on Children’s Conditions for Wellbeing, Learning and Development in Preschool

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Pia Williams
Sonja Sheridan
Ingrid Pramling Samuelsson
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk en
Länkar www.tandfonline.com/eprint/VKsUfEaZ...
Ämnesord Group size, preschool, preschool teachers, children, conditions for wellbeing, learning and development
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

This study explores how group size influences children’s conditions for wellbeing, learning and development in preschool in relation to the intentions in the revised (2010) Swedish preschool curriculum. The study is based on qualitative methods generated from interviews and open-ended questions in a questionnaire. Group size is dependent on three dimensions of preschool teacher’s experiences of group size, constituted of various aspects: preschool teacher qualifications and competence, physical indoor and outdoor environment and the composition of the child group. The dimensions and aspects affect the critical number of children for it to function in a qualitative good manner. If these dimensions and aspects do not interact constructively, teachers and children experience the group as large.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?