Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Improving the Sensitivity… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Improving the Sensitivity and Specificity of MCI Screening with Linguistic Information.

Paper i proceeding
Författare Kathleen Fraser
Kristina Lundholm Fors
Marie Eckerström
Charalambos Themistocleous
Dimitrios Kokkinakis
Publicerad i Proceedings of the LREC workshop: Resources and ProcessIng of linguistic, para-linguistic and extra-linguistic Data from people with various forms of cognitive/psychiatric impairments (RaPID-2). 8th of May 2018, Miyazaki, Japan / Dimitrios Kokkinakis (ed.)
ISBN 979-10-95546-26-9
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, sektionen för psykiatri och neurokemi
Centrum för åldrande och hälsa (AgeCap)
Språk en
Länkar lrec-conf.org/workshops/lrec2018/W3...
Ämnesord language processing, machine learning, cognitive impairment, MMSE
Ämneskategorier Språkteknologi (språkvetenskaplig databehandling)

Sammanfattning

The Mini-Mental State Exam (MMSE) is a screening tool for cognitive impairment. It has been extensively validated and is widely used, but has been criticized as not being effective in detecting mild cognitive impairment (MCI). In this study, we examine the utility of augmenting MMSE scores with automatically extracted linguistic information from a narrative speech task to better differentiate between individuals with MCI and healthy controls in a Swedish population. We find that with the addition of just four linguistic features, the F score (measuring a trade-off between sensitivity and specificity) is improved from 0.67 to 0.81 in logistic regression classification. These preliminary results suggest that the accuracy of traditional screening tools may be improved through the addition of computerized language analysis.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?