Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Theory of mind in childre… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Theory of mind in children with cerebral palsy: The impact of limited expressive linguistic abilities

Kapitel i bok
Författare Annika Dahlgren Sandberg
Sven-Olof Dahlgren
Publicerad i Access to language and cognitive development
Sidor 62-79
ISBN 9780199592722 (hbk.) :0199592721 (hbk.) :
Förlag Oxford University Press
Publiceringsår 2012
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Sidor 62-79
Språk en
Ämnesord Theory of mind, Cognition in children, Language acquisition
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

The performance on theory of mind tasks in children with cerebral palsy and severe speech impairments implies a slower development than that shown by typically developing children. This delay might depend on limited linguistic and conversational competence, memory problems and deficits in executive functions, lack of pretend play or lack of opportunities to take other persons’ perspectives or a combination of all four. It might also reflect methodological issues. The ToM paradigm or the methods typically may serve to underestimate somewhat the abilities of children with CP at interpreting other minds in real life. Given that children with CP have not been the focus of numerous investigations to date, research is urgently required to provide more information about their ToM understanding and cognitive development more generally.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?