Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Students’ collaborative p… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Students’ collaborative peer reviewing in an online writing environment

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Linda Bradley
Sylvie Thouësny
Publicerad i Themes in Science and Technology Education
Volym 10
Nummer/häfte 2
Sidor 69-83
ISSN 1792-8788
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Pedagogisk utveckling och interaktivt lärande (PIL)
Sidor 69-83
Språk en
Länkar earthlab.uoi.gr/theste/index.php/th...
Ämnesord peer reviewing, collaborative learning, technical writing, online learning, content analysis
Ämneskategorier , Lärande, Språk och litteratur

Sammanfattning

Peer review is applied as a powerful tool to enhance student collaboration online writing. The purpose of this paper is to analyse learners’ mechanisms of peer reviewing in the nature of student interventions and interactions in written online peer reviewing and how categorization of student comments can be used as a means for analysing student peer reviewing. The study is an in-depth investigation of computer science students participating in a technical writing course, using Google Drive as their joint work space. While writing their group text, the students were participating in peer reviewing work. Results show combining analysis models provide a better understanding of the implication of commenting in both scrutinizing the progressive scale of assistance, as well as area, nature, and type of commenting, together with what themes evolve. Further, taking turns providing feedback is an enriching activity.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?