Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Trust and Distrust in Swe… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Trust and Distrust in Swedish Schools

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Caroline Runesdotter
Susanne Fransson
Publicerad i Presented at the NERA conference in Copenhagen March 2017,
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Institutionen för socialt arbete
Språk en
Ämnesord Professionalism, governance, education policy, juridification
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Pedagogik

Sammanfattning

Different forms of control of the teachers’ work done in schools are analysed in relation to the logic of professionalism, compared to the logic of bureaucracy and the logic of the market (Freidson, 2001). We combine an actor perspective based on interviews with teachers, principals with a content analysis of policy texts, the legal framework, and documents from the School Inspectorate.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?