Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Cold comfort: Lessons for… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Cold comfort: Lessons for the 21st-century newspaper industry from the 20th-century ice industry

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Andrew Duffy
Rich Ling
Oscar Westlund
Publicerad i Media Industries Journal
Volym 4
Nummer/häfte 2
Sidor 22-43
ISSN 2373-9037
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Sidor 22-43
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.3998/mij.15031809.000...
https://quod.lib.umich.edu/cgi/p/po...
Ämneskategorier Kommunikationsvetenskap, Medievetenskap, Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning

Sammanfattning

First cut from frozen lakes and later manufactured on an industrial scale, ice was, in the nineteenth and early twentieth century, big business. The arrival of domestic refrigeration spelled the end of this industry. The rise and fall of the ice industry offers lessons to the modern newspaper industry, which faces a similar threat. Drawing an analogy between the ice and newspaper industries in terms of innovation and organizational learning, we look at how both are/were hampered by investment in technology and identity, and affected by devolution of control into consumers’ hands. Based on this, we suggest that the newspaper industry would benefit from links with heterogeneous rather than isomorphic partners to counterbalance routines that obstruct change, and just as refrigeration forced a reconceptualization of the concrete “ice” into the abstract “cold,” newspaper organizations can re-imagine themselves around the services and values they provide, rather than the product of “news.”

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?