Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Four Models of Sharing Ec… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Four Models of Sharing Economy Platforms

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ioanna Constantiou
A. Marton
V. K. Tuunainen
Publicerad i Mis Quarterly Executive
Volym 16
Nummer/häfte 4
Sidor 231-251
ISSN 1540-1960
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 231-251
Språk en
Länkar misqe.org/ojs2/index.php/misqe/arti...
Ämnesord Information Science & Library Science, Business & Economics
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv, Data- och informationsvetenskap

Sammanfattning

Sharing economy platforms combine organizational and market mechanisms in innovative ways to gain competitive advantages over incumbents. These mechanisms are combined on two key dimensions: tight or loose control over participants, and high or low rivalry between participants. We call the resulting four sharing economy models "Franchiser," "Principal," "Chaperone" and "Gardener." Each model focuses on a different value proposition and strategic intent, but they all exploit the growing fluidity of organizational boundaries. Understanding the sharing economy in these terms enables businesses to identify, and respond to, the threats and opportunities provided by sharing economy platforms. The lessons learned from our research will help businesses to engage with the sharing economy.(1,2)

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?