Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Retail clothing Returns: … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Retail clothing Returns: A review of key issues

Working paper
Författare Sharon Cullinane
Michael Browne
Elisabeth Karlsson
Y Wang
Förlag University of Gothenburg
Förlagsort Gothenburg
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen
Företagsekonomiska institutionen, Industriell och Finansiell ekonomi & logistik
Språk en
Ämnesord e-tailing; reverse logistics; environment; digital single market
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

Global online shopping has been increasing over the past decade, with no sign of stopping as new shopping formats, technology and consumer behaviour continuously interact to encourage and facilitate it. The clothing retail sector dominates e-shopping in most countries and there is a considerable literature related to the outward logistics associated with it. However, return rates in this sector range from around 20%-60% depending on specific product characteristics. Despite the logistical challenges this imposes, there is very little literature (particularly of an academic nature) on either the logistics or the environmental consequences of the logistics associated with these returns. This paper seeks to address this gap by analysing the reverse logistics of the clothing industry, the challenges it faces and its environmental consequences and suggests some policy implications.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?