Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Talk, Text, and Tasks in … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Talk, Text, and Tasks in Student-Initiated Instructional Interaction

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Mikaela Åberg
Publicerad i Discourse processes
Volym 54
Nummer/häfte 8
Sidor 618-637
ISSN 0163-853X
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 618-637
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/0163853X.20...
https://gup.ub.gu.se/file/207303
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Sociologi

Sammanfattning

This study examines student-initiated instructional interaction in contexts where students work individually with tasks. The aim is to demonstrate some systematic ways in which the actions of students and teachers are contingent on, shaped by, and oriented to these tasks and the associated texts. Analyses of three encounters situated in different phases of the students' work are presented: in the beginning of the task, students ask open-ended questions about textual instructions and what they are supposed to do; in the midst of reading textbooks and writing texts, students ask the teacher to clarify or confirm some issue; and after having written a text, students request the teacher to read it, and assess whether it is acceptable or needs revision. The analyses show the interplay between talk, text, and task, and how the instructional interaction orients towards what the students have done before the encounters and what they should do next.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?