Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Mobile resources for integration: how availability meets the needs of newly arrived Arabic-speaking migrants in Sweden

Paper i proceeding
Författare Nataliya Berbyuk Lindström
Sylvana Sofkova Hashemi
Lorna Bartram
Linda Bradley
Publicerad i CALL in a climate of change: adapting to turbulent global conditions – short papers from EUROCALL 2017
Förlag Voillans France: Research-publishing.net
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Ämnesord integration, Arabic, migrants, mobile learning, Sweden
Ämneskategorier Kommunikationsvetenskap, Arabiska, Svenska språket, Pedagogik, Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning

Sammanfattning

The paper reports on the availability and use of mobile resources by newly arrived Arabic migrants in Sweden, and how the resources meet migrants’ integration needs. Analysis of websites and applications (hereafter apps) in combination with focus group interviews is used. Results show that though a variety of resources are available, translation and vocabulary apps are primarily used. Possible reasons are lack of connection in language training resources to migrants’ immediate needs such as employment and education, accommodation, contact with locals and societal information (Ager & Strang, 2008). Cultural differences might be influential for Arabic-speakers’ low use of chat apps for communication with locals.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?