Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Aesthetic experiences rel… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Aesthetic experiences related to living plants – a starting point towards framing humans’ relationship with nature?

Kapitel i bok
Författare Eva Nyberg
Publicerad i In O. Franck, & Osbeck, C. (Eds), Ethical Literacies and Sustainability Education: Young People, Subjectivity and Democratic Participation, Palgrave – MacMillan
Sidor 137-157
ISBN 978-3-319-49009-0
Förlag Palgrave – MacMillan
Förlagsort London
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 137-157
Språk en
Ämnesord Science education, aesthetics, living organisms, environmental and sustainability education, environmental ethics
Ämneskategorier Lärande, Didaktik, Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

The chapter highlights some theoretical and empirical research regarding aesthetic experiences in science teaching and learning and the significance these experiences might have for developing environmental ethics. The Deweyan perspective of experience and continuity (e.g. Dewey, 1938/1997) is used as a theoretical lens. In so doing, empirical data from educational situations is used to illustrate the theoretical discussion. In these examples students and teacher students respectively are confronted by and given tools to close studies of plants, i.e. when the teacher in educative situations explicitly makes the students observe and/or take care of plants.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?