Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

The Consumer Motivation S… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

The Consumer Motivation Scale: A detailed review of item generation, exploration, confirmation, and validation procedures

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Isak Barbopoulos
Lars-Olof Johansson
Publicerad i Data in Brief
Volym 13
Sidor 88-107
ISSN 2352-3409
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Psykologiska institutionen
Sidor 88-107
Språk en
Länkar doi.org/10.1016/j.dib.2017.04.054
Ämneskategorier Psykologi

Sammanfattning

This data article offers a detailed description of analyses pertaining to the development of the Consumer Motivation Scale (CMS), from item generation and the extraction of factors, to confirmation of the factor structure and validation of the emergent dimensions. The established goal structure – consisting of the sub-goals Value for Money, Quality, Safety, Stimulation, Comfort, Ethics, and Social Acceptance – is shown to be related to a variety of consumption behaviors in different contexts and for different products, and should thereby prove useful in standard marketing research, as well as in the development of tailored marketing strategies, and the segmentation of consumer groups, settings, brands, and products. © 2017 The Authors

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?