Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Nicholas of Autrecourt's … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Nicholas of Autrecourt's quaestio de intensione visionis revisited: The scola oxoniensis and Parisian masters on limit decision problems

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Gustavo Fernández Walker
Publicerad i Vivarium
Volym 55
Sidor 152-169
ISSN 00427543
Publiceringsår 2017
Publicerad vid
Sidor 152-169
Språk en
Ämnesord De caelo commentaries, John buridan, John of Jandun, Limit decision problems, Nicholas of Autrecourt
Ämneskategorier Filosofi, Vetenskapshistoria

Sammanfattning

© Koninklijke Brill NV, Leiden, 2017. Previously, the author tried to show that some arguments in one of the two versions of Nicholas of Autrecourt's Quaestio de intensione visionis are taken almost verbatim from the anonymous Tractatus de sex inconvenientibus. This paper concentrates on the arguments themselves in order to consider two main issues: (a) the 'translatability' of limit decision problems, manifest in Autrecourt's juxtaposition of questions de maximo et minimo, de primo et ultimo instanti, and the intension and remission of forms; (b) the importance of Parisian discussions of limit decision problems prior to the adoption of the new analytical languages developed at Oxford. Thus, the paper is divided in two sections, the first concerning some arguments of Autrecourt's question, the second focusing on the link between one of Autrecourt's arguments and the medieval tradition of commentaries on Aristotle's De caelo, in which it is possible to find some antecedents of the analytical approach that later Parisian scholars (Autrecourt among them) would apply to these problems.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?