Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

From e-Government to e-Go… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

From e-Government to e-Governance: Social Media and Public Authorities Legitimacy Work

Paper i proceeding
Författare Magnus Bergquist
Jan Ljungberg
Björn Remneland Wikhamn
Bertil Rolandsson
Publicerad i Proceedings of European Conference on Information Systems. Guimarães, Portugal, June 5-10, 2017.
ISBN 978-989-20-7655-3
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Språk en
Länkar aisel.aisnet.org/ecis2017_rp/
Ämnesord e-government; e-governance; social media; public authorities, institutions
Ämneskategorier Systemvetenskap, informationssystem och informatik med samhällsvetenskaplig inriktning, Kommunikationsvetenskap, Studier av offentlig förvaltning

Sammanfattning

Social media increasingly condition how public authorities build legitimacy when engaging with citizens. In this paper we report on a study of the increasing use of and exposure to social media and social networking platforms in two Swedish public authorities, the Social Insurance Agency (SIA) and the police force. Although formally grounded on the same civic principles, the two authorities have significantly different approaches to social media as a way to generate internal and external legitimacy. SIA has mainly implemented an e-government approach to rationalize services to become more efficient and customer oriented, by using social media as one of several media channels. The police force, however, adopted an e-governance approach to build legitimacy through interaction and reflexive discussion between government and citizens as a way to create transparency and nuance citizens’ attitude towards the police force. Building on a two-dimensional public government/governance framework, we reflect on how the two studied authorities’ social media practices shape and are shaped by different governing practices in their legitimacy work.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?