Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Challenges in making an a… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Challenges in making an academic career in education sciences

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Petra Angervall
Peter Erlandson
Jan Gustafsson
Publicerad i British Journal of Sociology of Education
Volym 39
Nummer/häfte 4
Sidor 451-465
ISSN 0142-5692
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Sidor 451-465
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/01425692.2017.13...
Ämnesord Academic career, ambivalence, education sciences, strategies, university, grad school
Ämneskategorier Pedagogik, Pedagogiskt arbete, Sociologi

Sammanfattning

The competitive university has brought about changes in structural conditions and created contradictions which are embedded in institutions. The present study is based on interviews with 42 early career researchers in the field of education sciences in Sweden. We analyse how members of this group handle career possibilities and limitations in relation to gender and to the structural ambivalence embedded in the higher education system. Our results illustrate that the structure of education sciences contains power relations and processes of differentiation, which give researchers different access to resources that can be used to handle structural ambivalence. This is illustrated in how, for example, women researchers, more than men, lack resources to solve the experienced tensions surrounding them, and therefore often work in areas where they are able to cope. Men researchers can often solve their career ambivalence by avoiding traps and gaining recognition, and are therefore able to advance.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?