Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Gender issues in learning… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Gender issues in learning and working with information technology. Social Constructs and Cultural contexts

Samlingsverk
Författare Shirley Booth
S. Goodman
G. E. Kirkup
ISBN 9781615208135
Förlag IGG-Global
Förlagsort Hershey, NJ
Publiceringsår 2010
Publicerad vid Institutionen för didaktik och pedagogisk profession
Språk en
Ämnesord Gender, equity, learning, information technology
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Arbetslivsstudier, Tvärvetenskapliga studier, Genusstudier

Sammanfattning

Gender Issues in Learning and Working with Technology: Social Constructs and Cultural Contexts discusses the social studies of information technology, specifically how IT skills are learned and how such skills are gendered. This book draws upon the disciplines of sociology, education, cultural and media studies, and gender studies, using a variety of research methods and theoretical perspectives to approach gender and IT in different contexts: education settings, work settings and everyday life. This unique reference source brings to light gender relations and IT, examining them in a multidimensional way. Gender, equity, learning, and information technology can intersect to form a theoretical and abstract field of knowledge emanating from very real, concrete, lived experiences.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?