Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Higher education in Ugand… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Higher education in Uganda: Gender, socio-economic status, geographical background and sponsorship in a group of social work students at Makerere University

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Birgitta Jansson
Paul Bukuluki
Staffan Höjer
Publicerad i International Social Work
Volym 60
Nummer/häfte 6
Sidor 1370-1386
ISSN 0020-8728
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för socialt arbete
Sidor 1370-1386
Språk en
Ämnesord Gender differences, geographical background, parents’ educational level, social work students, socio-economic background, Uganda
Ämneskategorier Socialt arbete

Sammanfattning

This article investigates a group of 149 students studying social work and social administration at Makerere University, Uganda, and explores differences according to gender, sponsorship, geographical and socio-economic background, and parents’ educational level. Data used derive from a questionnaire collected in spring 2014. Results show that male students have access to public sponsorship to a greater degree than female students, regardless of their background. Female students are more dependent upon private sponsorship and their parents’ educational level for entry to higher education.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?