Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Sharing repertoires in a teacher professional Facebook group

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Annika Lantz-Andersson
Louise Peterson
Thomas Hillman
Mona Lundin
Annika Bergviken Rensfeldt
Publicerad i Learning, Culture and Social Interaction
Volym 15
Sidor 44-55
ISSN 2210-6561
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 44-55
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2017...
www.sciencedirect.com/science/artic...
Ämneskategorier Pedagogik

Sammanfattning

This study explores participation in a teacher self-organised profession-based Facebook group discussing the Flipped Classroom (FC) approach. Methodologically our findings are based on computational content analysis of group activity and accompanying in-depth analysis of the communication in selected discussion threads. The findings show that sharing of material and social exchange becomes intertwined and that three double-edged participatory themes emerge: (1) requesting and giving tips, (2) asking for and providing concrete instructional examples, and (3) questioning and justifying the FC approach. In instances where the established repertoires are challenged, critical discussions emerge that nurture collegial learning and stimulate reflections on teaching practices.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?