Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Search and Innovation in … - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Search and Innovation in Knowledge Intensive Entrepreneurial Firms: Exploring the relationship between external knowledge sources and goods and services innovation

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Ethan Gifford
Daniel Ljungberg
Maureen McKelvey
Publicerad i Presentation at conference "Knowledge and Universities: Impact on science, industry and policy", IIE, University of Gothenburg, Gothenburg, Sweden, 11-13 September 2017
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för ekonomi och samhälle, Innovation and Entrepreneurship (IIE)
Institutionen för ekonomi och samhälle
Språk en
Länkar www.handels.gu.se/iie
Ämnesord knowledge intensive entrepreneurship; innovation; search; goods and services; search
Ämneskategorier Ekonomi och näringsliv

Sammanfattning

This paper addresses knowledge intensive entrepreneurial ventures (KIEs) and how they utilize external search in order to obtain new knowledge, and in turn, if this helps their innovative performance. The analysis is based on a large scale database in Europe. Our results show that the breadth of search is curvilinear (taking an inverted U-shape) related to innovation, a result which reinforces existing literature. However, the depth of search is linearly related to innovation. Moreover, we find that service innovation is not significantly associated with business and operations-based knowledge, but instead with scientific and technological knowledge.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?