Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Student behavioural disen… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Student behavioural disengagement, peer encouragement and the school curriculum: a mechanism approach

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Olof Reichenberg
Publicerad i Educational studies
Volym 44
Nummer/häfte 2
Sidor 146-166
ISSN 0305-5698
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap
Sidor 146-166
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/03055698.2017.13...
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap, Sociologi

Sammanfattning

Student behavioural disengagement is a problem in many schools. This paper aims to explain why students' behavioural disengagement occurs and reoccurs in Swedish classrooms in terms of two mechanisms. Mechanisms that explain student disengagement are tested quantitatively and illustrated qualitatively with primary data consisting of 74 video-recorded classroom lessons from three compulsory schools in Sweden. The regressions suggest that peer encouragement and the school subject curriculum are central for explaining student behavioural disengagement. Qualitative analysis decomposes how the mechanisms of peer encouragement and school subject curriculum increase the risk of behavioural disengagement in real time using transcripts and images. In conclusion, this study shows how both mechanisms provide complementary explanations for students' behavioural disengagement.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?