Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Inclusive Elite Education… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Inclusive Elite Education in Sweden: Insights from Implementing Excellence Programs into an Egalitarian School Culture

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Susanne Dodillet
Publicerad i Scandinavian Journal of Educational Research
Volym 63
Nummer/häfte 2
Sidor 258-271
ISSN 0031-3831
Publiceringsår 2019
Publicerad vid Institutionen för pedagogik och specialpedagogik
Sidor 258-271
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.1080/00313831.2017.13...
Ämnesord Egalitarianism; meritocracy; elite education; upper secondary education
Ämneskategorier Utbildningsvetenskap

Sammanfattning

A global demand for excellence programs and elite education for pupils identified as specially gifted has emerged in recent decades. This article provides preliminary insights into the ongoing efforts to integrate special tracks for “the best” with the egalitarian ideal of A School for All, which remains highly influential in the Swedish educational system. Focusing on a government resolution to introduce excellence programs at Swedish upper secondary schools, the official aim of promoting highly gifted students is compared to the policy’s actual implementation. This comparison reveals that Swedish excellence programs are riven with contradictions, satisfying neither the elitist ambitions embedded in their official guidelines nor the egalitarian convictions of educational practitioners.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?