Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Beyond the line: design f… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Beyond the line: design for participation in the light of children’s culture

Kapitel i bok
Författare Annelies Vaneycken
Publicerad i Hamers, D., Bueno de Mesquita, N., Vaneycken, A,. & Schoffelen, J. (red.) (2017). Trading Places: Practices of Public Participation in Art and Design Research. Barcelona: dpr-barcelona
Sidor 176
ISBN 978-84-944873-9-2
Förlag dpr-barcelona
Förlagsort Barcelona
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Högskolan för design och konsthantverk
Sidor 176
Språk en
Länkar www.dpr-barcelona.com/index.php?/pr...
Ämnesord participatory design, children, public sphere, public space, play, ambiguity, children, collaboration, conflict, rules, roles
Ämneskategorier Design

Sammanfattning

The book chapter starts with a lexicon defining the main keywords that situate the subsequent case analyse on participatory design projects and processes with children. They selected keywords are: play, ambiguity, children, collaboration and conflict. The essay builds on an analyse of Playful Rules, a participatory design project with children in a local park in Brussels (BE). It addresses the importance for engaging in serious relations with children; why it matters to involve children in discussions on public matters, and finally what designers (and adults) can learn from children’s playful and ambiguous approach as to reconfigure conventional norms, behaviour and roles.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?