Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Translation activities in bilingual early childhood education: Children's perspectives and teachers' scaffolding

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Anne Kultti
Niklas Pramling
Publicerad i Multilingua - Journal of Cross-cultural and Interlanguage Communiciation
Volym 36
Nummer/häfte 6
Sidor 703–725
ISSN 0167-8507
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 703–725
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1515/multi-2016-...
Ämnesord translation; translanguaging; immersion program; early childhood education; metalinguistic awareness; bilingual education
Ämneskategorier Pedagogik, Didaktik, Lärande

Sammanfattning

In the present study we investigate empirically how six to seven-year-old children with their teachers take on the challenge of translating the lyrics of a children’s song from Finnish to English, analyzing how translation is collaboratively constituted by the participants. The study is informed by translanguaging theory and a sociocultural perspective on learning. The results show that the children respond to the challenge to translate through talking about how something is done instead of what a word means, and by attending to sound (making sense through a similar sounding word). It is also shown how the teachers scaffold the children who take on the task by introducing synonyms and antonyms, and using meta-markers. The importance of the differentiated set of practices engaged in by the participants for their development of linguistic and metalinguistic awareness is discussed.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?