Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Developing a Theory of Su… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Developing a Theory of Surprise from Travelers’ Extraordinary Food Experiences

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Sandhiya Goolaup
Cecilia Solér
Robin Nunkoo
Publicerad i Journal of Travel Research
Volym 57
Nummer/häfte 2
Sidor 218–231
ISSN 0047-2875
Publiceringsår 2018
Publicerad vid Företagsekonomiska institutionen, Marknadsföring
Centrum för turism
Sidor 218–231
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1177/00472875176...
Ämnesord food tourists, extraordinary food experience, food cultural capital, surprise, phenomenology
Ämneskategorier Företagsekonomi

Sammanfattning

The purpose of this research is to explore the extraordinary experiences of food tourists and to develop a theory of surprise in relation to a typology of food cultural capital. We draw on phenomenological interviews with 16 food tourists. We found that food tourists experienced surprise in different ways, depending on their food cultural capital. Food tourists who possessed a high level of cultural capital were surprised by the simplicity or complexity of the experience while those possessing a low level of cultural capital were surprised by the genuinity of the experience. Thus, we make an important theoretical contribution here as we learn that the resources food tourists possessed in the form of cultural capital conditioned the ways in which they conceived an extraordinary experience. More so, using the cultural capital perspective, we have also demonstrated the role of social context in contributing to creating an extraordinary experience.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?