Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Memory practices and lear… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Memory practices and learning. Interactional, institutional and sociocultural perspectives.

Samlingsverk
Författare Åsa Mäkitalo
Per Linell
Roger Säljö
ISBN 9781681236216
Förlag Information Age Publishing
Förlagsort Charlotte, NC
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Språk en
Länkar www.infoagepub.com/products/Memory-...
Ämnesord memory practices; learning; institutionalization; technologies; interaction; socio-cultural studies; dialogism
Ämneskategorier Annan humaniora, Sociologi, Psykologi, Pedagogik, Lärande

Sammanfattning

Memory and learning are seen as mental phenomena and generally studied as brain processes, for example, within various branches of psychology and neuroscience. This book represents a rather different tack, based on sociocultural theory, cultural psychology and dialogism. Authors from many different disciplines and countries study memory and learning as practices adopted by people in different interactional and institutional contexts. Studies range from detailed analyses of situated activities to broad sociohistorical studies of cultural phenomena and collective memories such as national narratives and physical symbols for commemorating events and traditions. By focusing on how people engage in remembering and learning, this book provides a necessary complement to currently popular neuroscientific approaches.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?