Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Paths to academic writing… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Paths to academic writing in a globalized world. A longitudinal study of content and language integrated learning in upper secondary school in Sweden

Kapitel i bok
Författare Maria Lim Falk
Per Holmberg
Publicerad i Recherches en écritures. Regards pluriels
Sidor 187-211
ISBN 978-2-909-498-29-4
Förlag Centre de recherche sur les médiations, Université de Lorraine
Förlagsort Lorraine
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för svenska språket
Sidor 187-211
Språk en
Ämnesord content and language integration, academic writing, academic vocabulary
Ämneskategorier Språk och litteratur

Sammanfattning

The study aims at examining how Swedish upper secondary school students’ development of written academic Swedish is affected when some or almost all content subjects are taught in English instead of Swedish, so-called CLIL education. The study includes three CLIL groups (125 students) with different amounts of instruction in English, and two non-CLIL groups (75 students). The study comprises a quantitave analysis of the students’ use of academic words in 260 texts and a qualitative analysis of the functions of academic words in a smaller corpus of 36 texts. The study shows that the students’ acquisition of the norms of academic writing cannot be taken for granted. When the use of L1 is strictly limited, as in total CLIL, the development of the students’ advanced L1 academic proficiency is at risk. Interestingly, the study also shows the potential of partial CLIL, as the largest development of academic vocabulary was found in this group.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?