Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Visibility Patterns of Ag… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Visibility Patterns of Age and Gender in the Media Buzz

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Maria Edström
Publicerad i 6th European communication Conference (ECREA). Prague: 9-12 November 2016
ISBN 978-80-906655-0-7
Förlag ECREA
Förlagsort Prague
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Språk en
Länkar https://www.czech-in.org/cmdownload...
Ämnesord Ageing, gender, age, visibility patterns, media, Agecap, Centre for Ageing and Health
Ämneskategorier Genusstudier, Kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Age and gender are important visibility factors in the media. Other factors are class, elite status, ethnicity and whether the person belongs to the majority population or not. This paper investigates visibility in the media buzz, the flow of mass media images surrounding us. Earlier studies indicate that youth and youthfulness are important capitals, especially for women in the media. Older people are almost invisible, and what is more, regardless of gender. The lack of voice and visibility of the growing numbers of elders limits both for the public debate and level knowledge about ageing. It also affects the elder themselves, since their lived experiences and opinions are not heard. This can be interpreted as a lack of visibility, or with the word of Tuchman, a symbolic annihilation (Tuchman 1978). The question is then if age and gender are reinforcing each other when it comes to visibility in the media.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?