Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Kriskommunikation 2.0. Al… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Kriskommunikation 2.0. Allmänhet, medier och myndigheter i det digitala medielandskapet

Bok
Författare Tomas Andersson Odén
Monika Djerf-Pierre
Marina Ghersetti
Bengt Johansson
ISBN 978-91-7383-708-8
ISSN 1101-4652
Förlag JMG:s bokserie nr 71
Förlagsort Göteborg
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG)
Centrum för urban trygghet och samhällssäkerhet/URBSEC (GU)
Språk sv
Länkar https://www.msb.se/RibData/Filer/pd...
Ämnesord kriskommunikation, digitala medier, sociala medier, samhällskriser
Ämneskategorier Medie- och kommunikationsvetenskap

Sammanfattning

Hur uppfattar allmänheten nyhetsmediernas rapportering och myndigheternas kriskommunikation? Och hur kriskommunicerar allmänheten själv i de sociala mediernas tidevarv? Det är frågor som ställt i denna bok, där kriskommunikationen i samband med fem dramatiska svenska händelser jämförs och analyseras, med medborgarnas kommunikationsbehov som utgångspunkt. Boken vänder sig till kommunikatörer i offentlig tjänst, till mediemedarbetare, samt till forskare och andra med intresse av kriskommunikation. Boken utgör slutrapport från projektet Kriskommunikation 2.0, som finansierats av Myndighten för samhällsskydd och beredskap (MSB)

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?