Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Critical Animal Pedagogie… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Critical Animal Pedagogies: Re-learning our Relations with Animal Others

Bidrag till encyklopedi
Författare Karin Gunnarsson Dinker
Helena Pedersen
Publicerad i The Palgrave International Handbook of Alternative Education, Eds.: H.E. Lees and N. Noddings
ISBN 978-1-137-41290-4
Förlag Palgrave Macmillan
Förlagsort London
Publiceringsår 2016
Publicerad vid
Språk en
Ämnesord Critical animal pedagogies; intersectionality; the animal-industrial complex; vegan education; social change
Ämneskategorier Tvärvetenskapliga studier, Pedagogik, Didaktik

Sammanfattning

What does education become when humans are not regarded as the only subjects? This chapter delineates an education that challenges the reduction of human-animal relations to modes of production and consumption, gesturing toward a profound reorganisation of species-coded subject positions in education and society. A foundation of this work already exists under the label “interspecies education” (Andrzejewski, Pedersen & Wicklund, 2009). In this chapter we seek to develop its philosophical/theoretical rationale and outline key themes from which critical animal education can emerge and be put to practice: 1) A theoretical basis for critical animal pedagogies; 2) The place of animals and affect in education; 3) Species-inclusive intersectionality education; 4) The animal-industrial complex in education; 5) Vegan education; 6) Critical animal pedagogies and social change.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?