Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Youth Studies in Transiti… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Youth Studies in Transition: Theoretical Explorations

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Thomas Johansson
Publicerad i International Review of Sociology
Volym 27
Nummer/häfte 3
Sidor 510-524
ISSN 0390-6701
Publiceringsår 2017
Publicerad vid Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Sidor 510-524
Språk en
Länkar https://doi.org/10.1080/03906701.20...
Ämnesord Youth culture, youth in transition, subcultures, resistance, new identities
Ämneskategorier Sociologi

Sammanfattning

In youth studies, a clear distinction is made between theories on youth in transition and theories of youth culture. Whereas theories and research on youth transitions often use quantitative data – (and therefore need to operationalize their ‘variables’) – cultural studies uses various qualitative methods, alongside a more elastic definition of, and conceptual approach to, young people’s socio-material living conditions. The argument made in the present article is that we need a theoretical renewal in youth studies that will enable us to thoroughly explore class, gender and ethnicity in light of the intersections between social and cultural positions. At the same time, we also need to elaborate our conceptual tools to capture contemporary transformations of social identity among youth and in society and culture. The aim is to reintroduce three central concepts in the renewal of youth studies, that of identity, subculture and resistance. Furthermore, it is imperative that connect and create links between these concepts and theories of youth in transition.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?