Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Theodore Metochites on th… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Theodore Metochites on the Human Condition and the Decline of Rome. Semeioseis gnomikai 27–60. Critical edition with introduction, translation, notes, and indexes

Bok
Författare Karin Hult
ISBN 978-91-7346-889-3
Förlag Kriterium / Acta Universitatis Gothoburgensis
Förlagsort Göteborg
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Institutionen för språk och litteraturer
Språk en
Länkar dx.doi.org/10.21524/kriterium.4
Ämnesord human condition, Fortune, misfortunes, lament, Byzantium, Eastern Roman Empire, monasteries, decline, Moslems, Fourth Crusade
Ämneskategorier Idé- o lärdomshistoria, Klassisk grekiska

Sammanfattning

A critical edition, with English translation and notes, of chapters 27–60 of the Semeioseis gnomikai (“Sententious notes”), a collection of 120 essays by the Byzantine statesman and scholar Theodore Metochites (1270–1332). The edition is based on three manuscripts, which are briefly presented in the introduction. P (Par. gr. 2003, Paris) and M (Marc. gr. 532, Venice) were both written in the early fourteenth century; E (Scor. gr. 248, Escorial) is a sixteenth-century copy of M. After the edition, with accompanying English translation and notes, the book is concluded with a bibliography and three indexes: of quoted passages, Greek words, and Greek names. Several of the essays in this volume contain laments on the reduced state of the Eastern Roman Empire (Byzantium), and on the vicissitudes of human life and fortune. A group of short essays describe the pleasure of beholding Creation and one of the longest discusses the pros and cons of having been born, i.e. of life.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?