Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Towards a framework suppo… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Towards a framework supporting the management of product boundaries - a study of the new situation experienced by Ericsson Mobile Platforms

Konferensbidrag (offentliggjort, men ej förlagsutgivet)
Författare Ola Dawidson
Martin Karlsson
Publicerad i 10th Product Development Management Conference (EIASM) in Brussels
Sidor 215-230
Publiceringsår 2003
Publicerad vid
Sidor 215-230
Språk en
Ämnesord Product boundary management, Value-chain management, Product platform management, Value-chain decision
Ämneskategorier Industriell teknik och ekonomi

Sammanfattning

This article deals with companies within industries where the value-chains have changed as a consequence of product maturity and competition on the market. In order to support managers in their decisions regarding the position in the changed valuechain and where to place the new product boundaries, the article elaborates on a framework of important dimensions to take into consideration. The results are based on a case study at Ericsson Mobile Platforms and the main contribution of the article is a proposed framework, consisting of six dimensions, guiding managers in taking more rational decisions.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?