Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Can Children Enhance Thei… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Can Children Enhance Their Arithmetic Competence by Playing a Specially Designed Computer Game?

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ingemar Holgersson
Wolmet Barendregt
Elisabeth Rietz Leppänen
Torgny Ottosson
Berner Lindström
Publicerad i Cursiv
Volym 18
Sidor 177-188
ISSN 1901-8878
Publiceringsår 2016
Publicerad vid Linnécentret for forskning om lärande (LinCS)
Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande
Institutionen för tillämpad informationsteknologi (GU)
Sidor 177-188
Språk en
Ämneskategorier Lärande

Sammanfattning

Fingu is a game and a game platform using virtual manipulatives designed to help children develop competence and fluency with basic number combinations. We present results from an intervention lasting for seven to nine weeks, in which 82 children (5, 6, and 7 years old) were allowed to play the game as part of their ordinary preschool or school activities. The results showed significant positive differences between pre- and post-tests in four arithmetic measures, with moderate to large effect sizes. In contrast, most differences between post-tests and delayed post-tests were non-significant, with low or no effect sizes.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?