Till sidans topp

Sidansvarig: Webbredaktion
Sidan uppdaterades: 2012-09-11 15:12

Tipsa en vän
Utskriftsversion

Complexity Perception - m… - Göteborgs universitet Till startsida
Webbkarta
Till innehåll Läs mer om hur kakor används på gu.se

Complexity Perception - model development and analysis of two technical platform projects in the mobile phones industry

Artikel i vetenskaplig tidskrift
Författare Ola Dawidson
Martin Karlsson
Lars Trygg
Publicerad i International Journal of Information Technology and Decision Making
Volym 3
Nummer/häfte 3
Sidor 1-20
Publiceringsår 2004
Publicerad vid
Sidor 1-20
Språk en
Ämnesord Complexity perception, complexity management, project complexity
Ämneskategorier Industriell teknik och ekonomi

Sammanfattning

This paper shows that underlying parameters of perceived complexity in the development of a technical platform in the mobile telecommunications industry can be presented in a model consisting of four parameters, divided on three levels in the projects. The parameters are the number of interrelated parts, type of dependency among these parts, uncertainty in goals, and uncertainty in methods. These complexity parameters can further be found on the different levels: external organization, internal organization, and product. The study also shows that these underlying parameters come into play differently in different settings; e.g. how these parameters are perceived is highly dependent on the specific situation. The settings analyzed in this paper concern the two technical platform projects of mobile phones at Ericsson Communication Systems (ECS), Sweden.

Sidansvarig: Webbredaktion|Sidan uppdaterades: 2012-09-11
Dela:

På Göteborgs universitet använder vi kakor (cookies) för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder kakor.  Vad är kakor?